One of the fundamental aspects of the contemporary educational research is the question the inclusive school referred in particular to the inclusion of the students with disabilities and the role of digital teaching to promote inclusion. This is a complex question which requires analysis, new experi ments and, above all, new scientific hybridizations to deeply understand the phenomena. Tis issue is fundamental for an hypothesis which analyzes a better social justice in the democracy. In this article we will try to connect the relationship between inclusive school, digital teaching and Artificial Intelligence. Advances in Artificial Intelligence could represent the birth of a new inclusive educational paradigm for schools.
Uno degli aspetti fondamentali della ricerca educativa contemporanea è la questione della scuola inclusiva con particolare riferimento alla inclusione degli studenti con disabilità e al ruolo della didattica digitale per favorire l’inclusione. È un tema, questo, particolarmente complesso che necessita sempre di approfondimenti, di nuove sperimentazioni e soprattutto di nuove ibridazioni scientifiche che siano d’aiuto alla comprensione profonda dei fenomeni. Questo tema è fondamentale per una ipotesi che analizzi una migliore giustizia sociale della democrazia. In questo articolo si cercherà di mettere in connessione il rapporto tra scuola inclusiva, didattica digitale e Intelligenza Artificiale. I progressi dell’Intelligenza Artificiale potrebbero rappresentare per la scuola la nascita di un nuovo paradigma educativo inclusivo.
Ipotesi per una migliore giustizia sociale. La scuola inclusiva tra didattica digitale e Intelligenza Artificiale Hypothesis for better social justice. The inclusive school between digital teaching and Artificial Intelligence
fabiano
2022-01-01
Abstract
One of the fundamental aspects of the contemporary educational research is the question the inclusive school referred in particular to the inclusion of the students with disabilities and the role of digital teaching to promote inclusion. This is a complex question which requires analysis, new experi ments and, above all, new scientific hybridizations to deeply understand the phenomena. Tis issue is fundamental for an hypothesis which analyzes a better social justice in the democracy. In this article we will try to connect the relationship between inclusive school, digital teaching and Artificial Intelligence. Advances in Artificial Intelligence could represent the birth of a new inclusive educational paradigm for schools.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
116-126+-+11+Fabiano.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Pdf editoriale
Licenza:
Versione editoriale
Dimensione
768.29 kB
Formato
Adobe PDF
|
768.29 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.